İnternet Üzerinden Pazarlama Nasıl Yapılır?

İnternet Üzerinden Pazarlama Nasıl Yapılır?

Bu yazımızda da konumuz internet pazarlama teknikleri ve internet üzerinden pazarlama nasıl yapılır olacak. Bunun pek çok yolu bulunmakta. Bunlardan en önemlileri ile ilgili bilgiler verirken bunların maliyetlerine de değineceğiz ve sizler için pek çok yararlı bilgi vererek tek başınıza internet üzerinden pazarlama yapmaya başlamanızı sağlamaya çalışacağız. Yine de bir danışmana ihtiyacım var diyorsanız bana ulaşarak danışmanlık hizmetimden yararlanabileceğiniz başta söyleleyim. Artık internet pazarlaması nasıl yapılır öğrenmeye başlayabilir.

Önccelikle internet üzerinden pazarlama nedir bunu bir tanımlayalım. İnternet üzerinden pazarlama, sanal alem üzerinden, internette ki kaynakları kullanarak yapılan pazarlama faaliyetidir denebilir. Daha akademik bir tanım yapmak istersek; ürün ve servislerin internet üzerinden pazarlanmasıdır.

Peki bunu nasıl yapacağız? İnternet üzerinden pazarlama nasıl yapılır? Bunun yollarını inceleyelim:

1.Google Adwords

adwords logo
Adwords Logo

Google Adwords, Google’ın ilk kurulduğu günden bu güne oluşturmakta olduğu reklam ağında yer almak için kullanılan hizmete sunduğu servistir. Google dünyanın açık ara en büyük arama motorudur; yani internetteki bilgi yığınını ve dağınıklığı toparlayarak kullanıcının aradığı bilgiye ulaşmak için en kısa yolu sunar. Bunu yaparken en yararlı kaynakları ve en çok kabul gören web sayfalarını kullanıcının önüne sıralar ve durum böyle olunca da herkes Google’da ilk sırada, ilk sırada olmasa da ilk sayfada çıkmak için yararlı içerikler üretmeye, düzenli içerik yayınlamaya, başka kaynaklardan daha çok trafik elde etmeye çalışır. Ancak dünya düzeni bellidir ve Google da bir şirkettir. Yani “parasıyla değil mi gardaşşşş!!!” burada da geçerlidir.

Google Adwords, Google’ın arama ağında ve sitelerin içerilerindeki reklam banner alanlarında sizi ve reklamınızı çıkartmak için kullanılır. Yani bir araba galeriniz varsa Google’da biri “araba” kelimesini yazdığında ilk sırada çıkmak istersiniz. Maliyet mi? Ucubucağı olmayan paralar diyebiliriz. Google organik yani içerik odaklı olarak oluşturduğu arama ağına yapay yani dışardan bir web sayfasını koymak için haliyle çok büyük miktarda paralar istiyor. Küçük paralara reklamınızı yapmıyor mu? Veya arama ağında çıkartmıyor mu? Tabi ki çıkartıyor ama bundan ne kadar dönüş alabileceğiniz biraz tartışılır.

Kişisel deneyimlememde Google Adwords’in maliyetini karşılayacak kadar dönüş alamadığımın altını çizmek isterim. Zaten genellikle çok büyük şirketlerin bu servisi kullandığı düşünülürse bunun nedeni ortada. Örneğin Google’a “domain” veya “alan adı” veya “hosting” yazarsanız dünyanın en büyük alan adı kuruluşlarından bir şirketin ilk sırada reklamlarıyla yer aldığını görürsünüz.

Bu yüzden kesinlikle küçük işletmelere göre değil. Tabi bu durum yaptığınız iş koluna göre de değişkenlik gösterebilir. Eğer yatırım şirketiyseniz astronomik paralar karşılığı reklamlarınız yapılır(rekabete dayalı bir sistemi bulunmakta; açık arttırma gibi düşünün) ama fazla rağbet görmeyen veya düşük bütçelerle yapılan bir iş kolundaysanız daha az bütçelerle reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz.

İnternet üzrinden pazarlama nasıl yapılır sorusu için en önemli cevap hangi kesimden olursa olsun profesyonel bir Google Adwords danışmanına ihtiyacınız olduğudur. Çünkü anahtar kelime odaklı bir reklam stratejisi söz konusudur ve bu anahtar kelimenin reklam içerisinde nasıl kullanıldığı bir profesyonel tarafından belirlenirse reklamınızdan karşılık alabilirsiniz. Bu konuda yardıma ihtiyacınız olursa bana ulabilir ve danışmanlık hizmetimden faydalanabilirsiniz.

2. Facebook Reklamları

Facebook bir sosyal ağ olarak kullanıcılarının yaş, cinsiyet, internet alışkanlıkları gibi pek çok şeyi veritabanlarında saklayabilir. Durum böyle olunca bu da gücü ve büyük bir reklam ağını beraberinde getirir. Reklam verenler istediği yaş, cinsiyet, yaşadığı yer gibi pek çok kritere göre reklam verebilir.

Facebook, İnstagram’a da reklam verebilme seçeneği ile gelen bir reklam hizmeti sunar.

Aslında Facebook’un sistemi son derece basit olduğundan daha fazla açıklamaya ihtiyaç duymuyor. Sosyal ağda yaptığınız faliyetlerden edindiği bilgileri reklam altyapısında kullanan bir pazarlama hizmetidir.

Maliye konusuna değinirsek çok düşük maliyetlerde iyi verim alabilirsiniz. Bu maliyetler sadece 4 TL bile olsa pazarlamak istediğiniz şeyi belli çevrelere ve alışkanlıklara ulaştırmak konusunda başarılı olabilirsiniz. Şahsen oldukça başarılı kampanyaları yürüttüm ve son derece de fayda sağladı. Yine bu konuda da danışmanlık hizmeti veriyorum.

Facebook özellikle İnternet Üzerinden Pazarlama Nasıl Yapılır? sorusunu soran küçük işletmeler için çok faydalı olabilir.

İnternet Üzerinden Pazarlama Nasıl Yapılır? Gelecek Bunun Neresinde

Öncelikle pazarlamanın insanların alışkanlıklarına hitap ettiğini bimelisiniz. Çok uç pazarlama kampanyaları ile alışkanlılar da değişebilir tabi ki. Alışkanlıkları değiştiren pazarlama faliyetlerine hafif bilim kurgu ile yaklaşan Marka filmini oldukça kısa bir şekilde incelediğim Benim Gözümde Pazarlama yazıma göz atmanızı öneririm. İnternetten pazarlama üzerine pek çok şey söylenebilecek olsa da en önemlisi bunun pazarlamanın geleceği olduğudur. Artık evden çıkmadan arkadaşlarımızla, dostlarımızla hatta tanımadığımız insanlara görüştüğümüz düşünülürse pazarlamanın felsefi alt yapısı her zaman aynı kalsada somut olarak internet üzerinden pazarlamanın artık daha da ön plana çıkacağını söylemek zor değil.

wp-1477742582534.jpg

İnternet üzerinden pek çok pazarlama aracı var biz bunlardan en önemli ve en çok kullanılan ikisie değindik. Bu iki araçtan gelecekte ön plana çıkacak olan aracın Facebook olacağına dair önemli göstergeler bulunmakta. Bunun yanında Google aldığı ücreti düşürürse Facebook’u döveceği kesin. Çünkü her aşamada daha önemli ve keşfettirici bir hizmet sunduğu aşikar. Burada keşffettirici sözcüğü alışkanlıklara güçlü bir aşılama yapması konusunda daha ön planda olduğunu bizlere gösteriyor.

Reklamlar

9 thoughts on “İnternet Üzerinden Pazarlama Nasıl Yapılır?

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s