Anı Tur Reklamı ve “Hipnozik” Pazarlama

Anı Tur Reklamı ve “Hipnozik” Pazarlama

Öncelikle baştan belirteyim “hipnozik pazarlama” benim uydurduğum bir şey. Ancak bu tür reklamlar söz konusu olduğunda hipnozla ilgili bir şeyler kullanmak gerek değil mi? Anı tur reklamı pek bizim alışıl olduğumuz türden bir reklam değil. Bunu daha iyi anlamak için henüz izlememiş olanlar için anı tur reklamı aşağıdadır.

Görüldüğü gibi Anı Tur, insanların kafalarına kazınmak istiyor. Anı tur reklamı büyük çoğunluğu grafik ögelerden oluşan bir reklam filmi istemiş. Adeta hipnoz etkisi yaparak reklamdaki kadının güneş gözlüklerinden yansıyanlara ve akabinde de kadının kusursuz dişlerine bakıyorsunuz. Bu bütün size kusursuz bir tatil çağrıştırırken müziğin etkisi de oldukça farklı. Diğer reklam filmlerinden farklı olarak sadece iki sözcükten oluşuyor.

Sonuç mu? Pazarlamada basitlik ve zeka başarıyı getirir. Bu reklam filmi bir tur şirketi için oldukça başarılı. En azından öznel fikrim bu yönde. Basit oluşu toplumun her kesiminden insana hitap ederek kendini somutlaştırıyor. Bunun yanında bir hipnoz etkisi yaparak kendini izlettiriyor. Ve akabinde slogan bir bayan sesi ile izleyici ile buluşuyor.

Sloganın ritmik bir müzik ve tekerleme tarzındaki şarkıdan sonra gelmesi izleyicinin reklamın başından beri duymak istediği tekerleme tarzındaki sözlerden farklı ilk anlamlı cümle oluyor ve bu da sloganı çok etkili bir şekilde izleyiciyle buluşturuyor.

Anı Tur reklamının beyin yakan bir tarzı olduğuna şüphe yok ancak pazarlama açısından etkili, hemde çok etkili olduğu da bir gerçek. Tüm bunlar anı tur firmasının yaz sezonu açılırken yaptığı önemli pazarlama atakları. Amaç belli; pazar payını genişletmek.

Turizmin ülkemizde önemli bir yeri olduğu gerçek bunu TUSAB verilerinden de anlayabiliyoruz. Veriler bize açıkça gösteriyor ki turizm ülkemiz için önemli bir gelir kalemi. Verilerde gösteriyor ki günümüzde Turizm Gelirlerinin GSMH İçindeki Payı 2,0’dan aşağı düşmüyor ve zaman zaman 5,5 lere hatta daha yukarılara çıkabiliyor. Bununla birlikte seyahat acentelerinin sayısına baktığımızda sürekli ve istikrarlı bir artış var. Pazar büyüklüğü ve karı görece 2 ile 5,5 arasında değişmezken piyasaya sürekli yeni şirketlerin girmesi haliyle pazar payında kayıp olmasına ve daha az getiriye neden olacaktır. Bunun bir sonucu olarak Anı Tur gibi firmalar pazar paylarını ve kazançlarını korumak ve sektör büyümesinden de kazanç elde etmek için saldırgan pazarlama stratejileri geliştirmeye çalışıyor. Anı tur reklamı için de bu saldırgan stratejinin bir bir ürünü olduğunu söylemek zor değil. Şimdilik bu kadar. Başka bir reklam incelemesi için Koton Reklamı, Sloganlar ve Özellikleri yazımı okumanızı öneririm. Bu yazımda da anı tur reklamı gibi bir inceleme yaptım ancak bu inceleme daha çok slogana özgü. Umarım keyifle okursunuz. Başka bir yazıda görüşmek dileğiyle şimdilik hoşça kalın.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s