Karayip Korsanları: Salazar’ın İntikamı

Karayip Korsanları: Salazar’ın İntikamı

Baştan belirteyim, uzun süredir yoktum diye nasıl yazı yazılacağını unutup spoiler vereceğimi sanmayın. Zaten yazımızda Karayip Korsanları: Salazar’ın İntikamı filminin pazarlama yönünden yaptığı çalışmalar ve reklam altyapısı hakkında.

Öncelikle belirteyim ki dağıtıcı firma olan Walt Disney Studios Motion Pictures oldukça iyi çalıştı. Reklamları ise büyük bir ciddiyet ve çeşitlilikle her türlü araçla yayınlandı. Şayet metroda bile filmin fragmanını izlemek mümkündü.

Film IMAX gibi “gerçek üç boyut” olarak nitelendirilen bir teknolojide de izlemek mümkün. Bu teknoloji ile film çekmek için özel ekipmanlar gerektiğini düşünürsek filmin bütçesinin oldukça sağlam olduğu da hiç araştırma yapmadan bile söylenebilir. Bunun yanında Karayip Korsanları: Salazar’ın İntikamı filminin serinin beşinci filmi oluşu hikayeyi de oldukça güçlü kılıyor.

Karayip-Korsanları-Salazarın-İntikamı-a

Tam bu noktada içimden kaynar sular gibi spoiler vermek geçiyor ama tabi ki kendime hakim olacağım.

Güçlü bir hikaye dediğimizde zaten pazarlama için malzememiz var demektir. Bu blogda pazarlama konusunda pek çok hikaye inceledik ama Karayip Korsanları: Salazar’ın İntikamı yılların telaffuz edildiği uzun vadeli bir hikayeye sahip olması bakımında kendini hemen diğerlerinden ayrılıyor. Geriye de zaten güçlü bir bütçeyle yapılabileceklerin sadece hayal gücü ile sınırlanması kalıyor. Tüm bu özellikleri de Karayip Korsanları: Salazar’ın İntikamı filmini sadece seyir konusu olarak incelemenin yanında pazarlamanın da konusu olarak incelemek gerektiği fikrini oluşturuyor. Fragmanı incelersek zaten görülüyor ki oldukça emek verilerek büyük bir ekip tarafından hayata geçirildiği belli olan film pazarlama yönünden de yine güçlü kadrolarla hareket ediyor.

Film hedef kitle bakımından doğru yeri tam on ikiden vurmuş gibi gözüküyor, bunu sinema filmleri ve tv dizilerini puanlayan ve tüm dünyaca kabul gören IMBD’den yüksek bir puan almasıyla anlıyoruz. Bu da bize filmi izlenebilir yapmanın yanında farklı bir pazarlama aracına götürüyor. Eğer çok film izleyen biri iseniz IMBD’nin “izlenebilir” film bulma konusunda güçlü bir otorite olduğunu biliyorsunuzdur. Buradan hareketle iç içe geçen ve birbirlerini farklı açılardan destekleyen pazarlama yöntemlerinin nasıl kullanıldığını ve pazarlamanın etkisinin nasıl arttırıldığını da görmüş oluyoruz. Pazarlamaya faydası olması açısından IMBD başlı başına incelenmeli diye düşünüyorum çünkü insanlar sinema severse burayı her zaman takip ediyorlar ve kendilerine göre film arayışında oluyorlar. Karayip Korsanları: Salazar’ın İntikamı da bu pazarlama yöntemini gerek hikayesi, gerek bütçesi, gerekse reklam çalışmalarına verdiği önemle bu aracı oldukça iyi kullanmış gözüküyor. Bu yazımızdan da şimdilik bu kadar. Yakında tekrar görüşmek dileğiyle hoşça kalın,

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s