Kıyıdan Köşeden

Kıyıdan Köşeden

Pek çok fotoğraf gördüm. Pek çok fotoğraf çektim. Kimisi hüzün doluydu bakmaya kıyamadığım, kimisi endişe doluydu huzurumu kaçıran, kimisi de neşe doluydu beni az biraz heyecanlandıran.

“Bir fotoğraf bir şey anlatmalı” fikri o zamanlar kafamda ceryan etti. Fotoğraf insana bir şey anlatmalı, bir duyguyu hissettirmeli. Bir fotoğraf sadece kağıda basılmış mürekkep veya motörde bir pikseller bütübü olmamalı, o bütün, o kağıt size bir şeyler anlatmalı, sizi harekete geçirmeli.

Bu fotoğrafı bir sanat merkezinde çektim. Aslında bir sergi; kartondan oluşturulmuş insan figürleri… Ben sadece açıyı ayarlayıp deklanşöre bastım. Ve bir de fotopeafı bilgisayarda işledim. Fazla bir şey yapmadım yani. Ama bu fotoğraf sergiden daha çok ilgi çekti. Çünkü bir şey anlatıyor. Sergi bir şey anlatmıyor demek saçma olur. Burada asıl olay fotoğraf bir şey anlatırsa çarpıcı olacağıdır. Sergiye laf etmek değil niyetim.

İnsan figürleri, gölgeler vs. İnsanın aslındam daha ilham verici olabilir çoğu zaman. Zaten bu ilham vericiliğinden dolayı birazda kompozisyon bilgisinin gelişmesi ve fotığraf makinesinin kavrayabilmesi için yeni başlayanlara ilk öğretilen şeylerdendir bunlar. Anlatmak istediğiniz bir hikaye varsa bu tür fotoğraflama teknikleri son derece etkilidir çünkü basitliği, estetiği ve anlamı beraberinde getirir.

Bu böylece sürüp gider geriye ise fotoğraf kalır. Fotoğrafı çektiğiniz o gün gece on ikiyi vurduğunda yeni bir gün başlar ama fotoğraf anlattıklarını anlatmaya ve sizin sözlerinizi fotoğrafa bakan kişilere anlatmaya devam eder.

Bir Cevap Yazın

