Reklamlar ve Satışlara Etkisi

Marka bilinirliğinin satış için en önemli etmen olduğu günümüzde, marka bilinirliğini arttırmanın en iyi yolu reklam yapmaktan geçiyor. Bilinen bir marka az bilinen veya hiç bilinmeyen bir markaya göre her alanda daha fazla satış yapacaktır. Reklam yapmak ve marka bilinirliğini arttırmak artık o kadar da zor değil. Reklam bütçelerinde oluşan devasa açığı farkeden ve ellerinde bulunan demografik yapı verisini değerlendiren uluslararası şirketler(bunların başında Facebook ve Google geliyor) kendi reklam politikalarını kurdular ve kullanıcılarından reklam alınabilir platformlar oluşturdular. Bu platformların ücretleri tv reklamları gibi astronomik olmaktan çok öte. Hatta karşılaştırma yaparsak cüzzi rakamlar.

Reklamlarımızı, tv kanalları gibi çok büyük bütçeler talep eden mecralarda yayınlamak yerine demogrofik alt yapılı platformlarda kullanmak bize tv reklamlarından daha fazla dönüş sağlamayacaktır. Öncelikle bu gerçeği kabul etmeli ve gerçekçi olmalıyız. Çünkü insanlar tvde gördüklerine her zaman inanırlar. Ancak fiyat ve performansın oranlamasını yaparsak burada farklı sonuçlar elde ederiz.

Bu anlattığım durumların pek çoğu aslında tek bir alan ve çevreden farklı ortamlarda yayın ve pazarlama yapmayı içeriyor. Bu da yayılma ve marka bilinirliğinin artması demek. Bu çerçevede düşünecek olursak konunun ne kadar önemli olduğunu görürüz. Çünkü marka bilinirliği demek kurulu bir operasyonu varsa aynı zamanda fazladan piyasa değeri demek.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s